En un comunicat, el president del Parlament considera que no va cometre cap delicte
Foto: ISAAC BUJ - EUROPA PRESS
108El president del Parlament, Gabriel Le Senne, ha afirmat que no dimitirà i defensa la seva presumpció d’innocència davant el judici oral en el qual s’asseurà al banquet dels acusats per un presumpte delicte d’odi en l’esqueixada que va fer a la imatge de les Roges del Molinar durant el ple sobre la derogació de la Llei de Memòria Democràtica a la cambra balear.
En un comunicat, el president del Parlament ha recordat que encara segueix “emparat per la presumpció d’innocència” i manifesta la seva voluntat de col·laborar amb la justícia. Reitera que no va cometre “cap delicte” i considera que en la sessió plenària del 18 de juny va actuar “únicament en aplicació del reglament” i, diu, “sense cap intenció d’humiliar ningú”.
Le Senne està pendent que es resolgui el recurs d’apel·lació presentat davant l’Audiència Provincial i demana el sobreseïment de la causa. Aquest dijous el Jutjat d’Instrucció número 1 de Palma ha dictat la interlocutòria d’obertura de judici oral contra Le Senne, a qui sol·licita també una fiança de 40.000 euros a dipositar en un dia.
L’associació Memòria de Mallorca, acusació particular, ja ha reclamat la seva dimissió “immediata” o, “si no ho fa per iniciativa pròpia”, que s’obrin els protocols del Reglament de la cambra autonòmica per destituir-lo.
Segons l’article 9 del Reglament del Parlament balear, els diputats i les diputades quedaran suspesos en els seus drets i en els seus deures parlamentaris “quan, una vegada la interlocutòria del processament sigui ferma o es dicti la interlocutòria d’obertura de judici oral, el Ple de la Cambra així ho acordi, per majoria absoluta”.
En la història recent de la democràcia a les Balears, dos presidents de la cambra balear han dimitit després de veure’s implicats en casos judicials: van ser Maria Antònia Munar, pel cas Maquillatge l’any 2010, i Pere Rotger, del PP, per la seva imputació en el cas Over l’any 2012.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo