IB3 | PROGRAMACIÓ TELEVISIÓ i R...

AVUI
30/04/2026
07:00

E 2249

07:45
08:10
09:05

AL DIA

E 2183

12:00

E 508

15:40

A TAULA AMB TOMEU CALDENTEY

T1 - E70 : XOPSUEI DE PORC

Xopsuei de porc
“A taula” és el nou programa d’en Tomeu Caldentey.

Cuinar és experimentar i compartir, i en Tomeu ho fa cada dia elaborant receptes de tota casta, des de la recepta més refinada fins a aquella que va aprendre de la padrina; plats dolços i salats, els clàssics de la cuina balear i també d’exòtics.

En aquest capítol farem un xopsuei de porc.

Tallarem i deixarem a punt cada ingredient llomillo de porc, copinyes, shimeji confitat, pebre vermell, pastanaga, cor de garballó... i a continuació els passarem pel wok juntament amb unes tallarines de blat que haurem bullit a banda.

Finalment, li afegirem salsa d’ostres i brou, perquè agafi textura.

“A taula” ha estat produït per Espiral Producciones TV en coproducció amb IB3 Televisió.

16:05

TIC-TAC

T2 - E69 : CAMPANET

.

16:30

TIC-TAC

T2 - E39 : ARIANY


16:55

E 2249

21:35
22:20

E 754 : MOLINS I MOLINERS DE FORMENTERA, FEINES A UNA VINYA D’ALCÚDIA, INFUSIONS AMB PLANTES DE TEMPORADA I CAVALL POLICIA JUBILATS.

Aquesta setmana, l’amo en Toni Ballador, coneixerà a la dona del darrer moliner de Formentera. Xerarem de com era la vida en aquells anys a l'illa i com era la feina de moliner. Veurem un molí que data del segle XVIII on el seu home passava dies i nits molent gra per fer farina. També conversarem sobre la seva vida personal mentre collim faves, llevam proteccions a les tomatigueres i collim un paner d’ous de les seves gallines. Acabarem la visita cordant cadires i veient el premi Ramon Llull que va rebre el seu marit. El nostre jove youtuber, en Miquel Montoro anirà fins a una finca d’Alcúdia per ajudar dos joves pagesos a clavar tutors de castanyer a una vinya de varietat local. També sembraran arbres fruiters que afavoriran el benestar de la vinya i en acabar de passar el tractor tastaran el vi. També farem una visita a una finca de Llubí, on la madona ens explicarà propietats de les plantes i com cuidar-les i ens mostrarà com preparar diferents tipus d'infusions i les seves propietats. A Cas Concos coneixerem al nou president de l’Associació del Cavall Mallorquí i també a un cavall jubilat de la policia muntada de la Policia Local de Palma i també xerrarem sobre el Concurs Morfològic del Cavall Mallorquí que es durà a terme el cap de setmana de la Fira de Maig de Sineu

23:30

E 705 : FUSTER I PAGÈS DE PORRERES, FINCA A E0S LLOMBARDS ON FAREM PLANTER DE TOMÀTIGUES, I CUINAREM ARRÒS DE MARJAL.

Aquesta setmana, l’amo de Can Uep, en Toni Ballador, anirà fins a Porreres per conèixer un fuster enamorat de fora vila. Comen-çarem al seu taller, fent una barrera, i després anirem a la seva finca, per conèixer d’on li ve l’amor pel camp. Sembrarem tomà-tigues de ramellet i cebes, arreglarem ullastres i amb la seva filla i una amiga amollarem en "Ringo", un cavall de 18 anys dins unes pastures. El nostre jove pagès, en Lander, es trobarà amb en Toni, un altre pagès, que juntament amb la seva dona, ha obert s'Era Des Llombards, un restaurant familiar. Faran planter de tomàtigues de ramellet i de pera, i acabaran la jornada amb un bon berenar de frit al restaurant. Al rebost d’aquesta setmana, amb un jove cuiner de Sa Pobla, cuinarem un gustós arròs de marjal. També coneixerem en Joan Sansó d’Ariany, un pagès de soca-rel, que encara manté l'energia per tenir cura del seu hort amb passió. I com cada setmana, farem gloses i dites amb el nostre mestre de mestres, en Felip Munar i Munar.

01:55
02:40

E 508

04:30

PAISATGES 2026

E 1

04:40

E 2249

06:30

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 29 : Sant Josep de Sa Talaia

06:30

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 1 : Maó, Es Castell i Sant Lluis

.

06:35

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 2 : Banyalbufar, Estellencs, Esporles i Puigpunyent

06:40

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 3 : Calvià i Andratx

06:45

T7 - E2 : AMB ELS CABELLS DRETS

A ‘AMB ELS CABELLS DRETS’ descobrirem la gran varietat de paraules i tradicions relacionades amb els cabells, supersticions, tipus i dies de talls i com sempre un bon grapat d'expressions perquè ja ho sabeu “Allà on hi ha pèl, hi ha alegria”! En el programa de TÉNTOL dedicat als CABELLS, el convidat especial és el músic JOAN MIQUEL OLIVER.

06:50

T7 - E3 : TREURE FOC PELS QUEIXALS!

TÉNTOL dedicat al foc i al lèxic i vocabulari relacionat amb la cultura del foc a les Illes, els foguerons, els festers, i la presència del foc en les festes populars. A ‘Treure foc pels queixals!’, descobrirem que “Amb el foc no s’hi juga”, que “A poc a poc s’encén el foc” o que si sempre frissam “Duim foc dins les sabates”. En el programa de TÉNTOL dedicat al FOC, la convidada especial és la cantant i artista felanitxera, MARIA HEIN.

06:55

T7 - E4 : EXCESSOS

Aquest dissabte 25 de gener de 2025 a les 22.20 hores, IB3 Televisió emet un capítol de la nova temporada de TÉNTOL, dedicat als EXCESSOS, és a dir, que farem un programarro, cosa grossa, mai vista! Ja sabeu que som un poquet exagerats a les Balears i d’una cosa petita la contam grossa, però entre poc i massa, la mesura passa! A ‘Farem un tro!’, descobrirem com ens expressam a les Illes en situacions de menjar massa, de gastar molts de doblers, o de gastar-ne pocs, exageracions, anècdotes i quines dites feim servir quan l’hem feta grossa! En el programa de TÉNTOL dedicat als EXCESSOS, la convidada especial és la presentadora d’IB3, ANTÒNIA FERRER. La nova temporada de TÉNTOL a IB3 Televisió està formada per 14 capítols dedicats, com en els anteriors episodis, a una temàtica diferent a més d’un nou format, nou disseny, noves seccions i imatges renovades generades a partir d’eines creades amb intel·ligència artificial. En aquesta nova temporada de TÉNTOL s’han incorporat una sèrie de seccions noves com ara la protagonitzada per 3 padrines, una de cada illa que fan conversa enrevoltant una camilla amb Xisco Nadal. També s'incorpora la GALLINETA CEGA, el format d’IB3 Ràdio de Téntol que tendrà la seva incursió a la televisió amb Àngel Aguiló acompanyat d’un PARAULÒMETRE al convidat sorpresa. Una altra de les novetats és la selecció de NOUVINGUTS, persones que varen néixer a altres països del món com Argentina, Alemanya, Nigèria, Anglaterra, Portugal, Cuba, Polònia, França, Equador, el Marroc, Romania o la Xina i que han après el català. I també és nova la secció dels INFANTS que enraonen sobre el tema del programa. i els DILEMES UNIVERSALS de Toni Jaume un format que també s’adapta del magazine de Téntol d’IB3 Ràdio que s’emet de dilluns a divendres de 15 h a 18 h. Com sempre, Téntol ha trescat A BALQUENA per més de 20 poblacions de les Illes Balears a la recerca de paraules, dites i expressions més genuïnes i. la cançó final serà a càrrec del músic manacorí Jorra.