El PSIB-PSOE recorda al Govern que necessita els vots de l'oposició per aprovar el sostre de despesa, pas previ per treure els comptes autonòmics de 2026
La presidenta Prohens aquest dimarts al Parlament. / CAIB
321Les negociacions del Govern amb els grups parlamentaris per aprovar un sostre de despesa han sobrevolat aquest dimarts el ple del Parlament, sobretot durant la sessió de control, que ha estat plena de retrets per la gestió de les diferents àrees, sobretot de Sanitat i Mobilitat.
L’equip de Govern i també la presidenta han reiterat la seva intenció de seguir governant amb uns pressuposts nous per al 2026, tot i que, de moment, no tenen prou vots per tirar-los endavant.
En resposta al diputat i portaveu adjunt del PSIB-PSOE, Marc Pons, que troba que la legislatura està esgotada, el vicepresident i conseller d’Economia, Antoni Costa, ha reiterat la seva intenció de cercar suports a tots els grups i ha traslladat part de la responsabilitat als partits. “Crec humilment que la responsabilitat la tenim els 59 diputats del Parlament, que amb el nostre vot podem permetre que les Balears tinguin més de 300 milions d’euros més”, ha dit Costa.
La cap de l’Executiu, Marga Prohens, però, està convençuda que podrà seguir governant amb uns pressuposts nous. En el cara a cara amb el portaveu del PSIB, Iago Negueruela, la també líder dels populars, ha bravejat de la seva gestió.
Entre els projectes que vol executar Prohens es troben els trens a Llucmajor i Alcúdia, a més del de Llevant. Precisament, en aquest darrer projecte, s’ha referit el portaveu parlamentari de Més per Mallorca, Lluís Apesteguia, qui li ha retret que no hagi demanat una reunió amb el ministre de Transport, Óscar Puente, per parlar sobre un possible conveni ferroviari.
Per altra banda, i en resposta a la pregunta de Vox, la presidenta ha descartat una regulació autonòmica per limitar l’entrada de vehicles.
Abandona el faristol
Durant la sessió plenària d’avui, s’ha viscut un moment tens que s’ha produït durant el debat de la moció. El diputat popular Jordi López ha abandonat el faristol després de discutir amb la vicepresidenta segona de la Mesa, la socialista Mercedes Garrido. El diputat li ha recriminat que estigués parlant mentre intervenia al faristol: “Estic cansat, és molt incòmode”, li ha retret a Garrido, la qual li ha contestat i ha començat un encreuament d’acusacions.
En aquest moment, López ha donat per finalitzada la seva intervenció i ha abandonat el faristol assenyalant que “això ni és democràcia ni és res, ni és parlamentarisme, fins aquí he arribat”. El diputat ha rebut aplaudiments de la bancada popular i també dels dos diputats de Vox que hi havia en aquell moment. Sergio Rodríguez també s’hi ha sumat quan Garrido li ha etzibat que callés.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703