El debat s'ha fixat per a aquest dimecres i dijous
El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, amb la presidenta del Congrés, Francina Armengol, en un moment de la jura d'Elionor. / EFE
193La presidenta del Congrés, Francina Armengol, ha comparegut aquest dilluns a les 11.30 hores per a anunciar previsiblement la data del debat d’investidura de Pedro Sánchez. S’ha fixat per a aquest dimecres i dijous, quan es faria la primera votació en la qual Sánchez necessita majoria absoluta. Per altra banda, presumiblement, aquest dilluns es registraria al Congrés la proposició de llei sobre l’amnistia.
Les matemàtiques li surten bé. Ara com ara, Sánchez compta amb els suports del PSOE, Sumar, ERC, Junts, Bildu, PNB, BNG i Coalició Canària. És a dir, 179 vots a favor, tres més de la majoria absoluta. Perquè, si no hi ha sorpreses, hi haurà 171 nos del PP, Vox i UPN.
Si falla la primera votació, Sánchez hauria d’esperar 48 hores, fins dissabte, en què li bastaria tenir majoria simple, és a dir, més sís que nos. Amb tot, la investidura arribaria 16 setmanes després de les eleccions i a només dues setmanes que expiri el límit del 27 de novembre, darrer dia perquè hi hagi un nou president abans de convocar noves eleccions.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Malgrat la proximitat del foc a l'aeroport de Son Santjoan, l'operativa aèria continua desenvolupant-se amb normalitat i els vols no s'han vist afectats
Serà una vegada conclogui el procés d'enquadrament, que determinarà el nivell que correspon a cada treballador en funció de la seva trajectòria i la seva antiguitat