IB3 | PROGRAMACIÓ TELEVISIÓ i R...

DILLUNS
03/08/2026
07:00

E 12 : VALENCIA

07:45
08:10

T8 - E1 : OBESITAT I SOBREPÈS INFANTIL

L’equip de Vida Saludable explicarà com prevenir l’obesitat infantil i el sobrepès. A l’estiu, amb la finalització de les classes i de la rutina pròpia de l’horari escolar, molts d’infants de les illes acaben per tenir un estiu marcat pel sedentarisme, les pantalles i els desajustos alimentaris. Ho explica el Dr. Bartolomé Bonet, cap de Pediatria de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera. Coneixerem casos d’adolescents que han fet feina per evitar el sobrepès i l’obesitat pel risc de sofrir patologies en edat adulta com ara la diabetis tipus 2. També com les escoles i els campus d’estiu a les nostres illes són alternatives de fer activitat física, socialització i reducció del consum de pantalles. Veurem com l’Associació Disfrutea fa feina perquè els vols aeris sigui més inclusius i accessibles per a infants amb TEA i hiperactivitat. A més, per a pacients amb tumors oncohematològics existeix la moderna teràpia CAR-T a través de la pròpia sang del malalt que ajuda a curar en el 95% d’alguns càncers. És el cas de José Antonio. La doctora Antònia Sampol, cap d’Hematologia de Son Espases, explicarà que a partir d’ara aquesta teràpia ja es farà a Son Espases. I un dia més farem salut esportiva per a tots els integrants de la llar amb el llicenciat en educació física Xavi Bonnín.

09:05

AL DIA

E 2249

12:00

T1 - E22

13:58
15:35

T1 - E30
00030

16:05

TIC-TAC

T2 - E73 : FELANITX


16:40

TIC-TAC

T2 - E105 : LLUCMAJOR

pend.

17:15

T1 - E2315
pendent

21:35

T1 - E36

22:35

T2 - E5 : ANDREU GENESTRA I LA LLEGENDA D’EN JOAN MAS

Vides de Rondalla continua amb un episodi dedicat a “La llegenda d’en Joan Mas”, una llegenda que narra el coratge d’un poble que es va alçar unit davant el perill i la força d’un gest capaç d’encendre la resistència col·lectiva. El capítol compta amb la participació d'Andreu Genestra, cuiner d’Inca i una de les veus més destacades de la cuina mallorquina contemporània. A partir de la figura d’en Joan Mas, el programa estableix un diàleg entre llegenda, identitat i territori, connectant la defensa del poble amb la defensa de la terra des de l’ofici, el producte i la cuina d’arrel. Al llarg de l’episodi, la gesta de Pollença es vincula amb valors com el lideratge, la determinació i l’amor pel lloc d’origen, reflexionant sobre com la identitat també es construeix des de la feina quotidiana i el respecte per qui som. Un capítol que reivindica que la valentia no sempre empunya armes, sinó conviccions profundes i compromís amb la comunitat.

23:40

REFUGIS DE PAPER

E 1
REFUGIS DE PAPER A les biblioteques el temps sembla aturar-se. El silenci s’imposa i també una altra manera sigil·losa de moure’s, d’existència. Els llibres aporten quietud i pau. Podria dir-se que tenen una mica de temple laic: recolliment i interioritat. Un espai comú on es convoquen persones de tota mena. nens i ancians, gent sense sostre, la classe treballadora i intel·lectuals, aristòcrates... És un lloc de trobada, presencial i íntim des d’on endinsar-se en allò desconegut. A través de tres biblioteques amb identitats i mides diferents: Misericòrdia, Binissalem i UIB, explorarem els personatges que hi habiten, populars i anònims. Entrevistes i converses a cor obert ens endinsen en el valor del coneixement, l’empremta sanadora que ofereixen els seus passadissos i butaques, el detonador de la memòria i de la reflexió. Assistirem a clubs de lectura, investigacions en arxius, vistes escolars, manifestacions culturals i dinàmiques educatives. Descobrirem les complicitats entre els bibliotecaris i els lectors habituals. Com funciona una biblioteca per dins, els secrets, les complexitats. Descobrirem com de diferent és una gran biblioteca i una petita de barri o de poble.Bibliotecaris, escriptors, professors, intel·lectuals i usuaris anònims de quatre models de biblioteques de Mallorca ens conduiran fins el tresor ocult del coneixement des d’una perspectiva crítica i de resistència. Històries de vida lligades a espais increïbles com els llibres que hi habiten. La biblioteca com a lloc d’aprenentatge, de viatge, però també comunitari, de trobada i de cohesió social. Una oportunitat de trobada amb l’alteritat. I allà dins: el llibre de segona mà. Un connector amb allò màgic, amb un tresor, amb la felicitat.

01:50

E 6
Un avi de més de 90 anys que no para de fer esport. Un grup de dansa que ballen penjats d’un gratacels. Un noi que caça tempestes. Un senyor que adopta peixos. Aquests personatges i d’altres històries en aquest capítol de Favorits. Balears: Uns amics balears que han creat una app per ajudar a fer unes fotos extraordinàries. Valencia: Els constructors d’apartaments al mig del mar. Catalunya: La fotògrafa de plats tant provocatius que quasi semblen eròtics.

02:15

T1 - E22

04:00

PAISATGES 2026

E 1

04:40

T1 - E2315
pendent

06:30

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 16 : Son Servera i Sant Llorenç

06:35

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 17 : Lloseta, Mancor i Selva

06:40

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 18 : Palma

06:45

T8 - E9 : BALL

A les Balears ballam damunt un punxó, som molt balladors. Tant de balls de plaça o tradicionals com balls de figures, cada illa té els seus. Totes les cultures expressen la seva identitat per mitjà de la dansa i a ca nostra en tenim per na Bet i per sa mare: Ball de bot, ball pagès, cossiers, cavallets, gegants…

En el programa de TÉNTOL dedicat als BALLS TRADICIONALS, la convidada és TIU HERRERO, cantant mallorquina a qui la música li ha arribat, entre altres, per via sanguínia, ja que és filla d'una de les pioneres de la cançó a Mallorca: Miquela Lladó. I també és la Senyoreta Brioix, i és cuinera i professora de forneria a l'Institut Josep Sureda i Blanes, a qui sotmetrem al nostre paraulòmetre.

En aquesta nova temporada de TÉNTOL s'han incorporat una sèrie de seccions noves com ara la protagonitzada per dues padrines, una mallorquina i menorquina i un padrí de Formentera.

Una altra de les novetats és la selecció de NOUVINGUTS, persones que varen néixer a altres països del món com Argentina, Alemanya, Nigèria, Anglaterra, Portugal, Cuba, Polònia, França, Equador, el Marroc, Romania o la Xina i que han après el català.

I també és nova la secció dels INFANTS que enraonen sobre el tema del programa; i altres seccions com la PARAULA EN DESÚS, EL MOMENT TÉNTOL, L'ENDEVINALLA, L'EMBARBUSSAMENT O ELS MALNOMS de cada poble.

Com sempre, Téntol ha trescat A BALQUENA per més de 20 poblacions de les Illes Balears a la recerca de paraules, dites i expressions més genuïnes i; la cançó final serà a càrrec del músic manacorí Jorra Santiago.

Presentat, dirigit i produït per Margalida Mateu.

06:50

T8 - E10 : CAVALLET, QUAN ERES JOVE...

Els cavalls són un dels animals més importants de les Balears, sobretot perquè antigament eren bèsties imprescindibles pel camp. A partir de la tradició ara els cavalls són animals molt estimats, tant a les festes populars de Menorca com en l’esport del trot i en l’oci.

En el programa de TÉNTOL dedicat als CAVALLS, el convidat és JULIÀ MIQUEL, tresorer del Club d’Amateurs de Manacor i Propietaris de Cavalls de Trot, a qui sotmetrem al nostre paraulòmetre.

En aquesta nova temporada de TÉNTOL s’han incorporat una sèrie de seccions noves com ara la protagonitzada per dues padrines, una mallorquina i menorquina i un padrí de Formentera.

Una altra de les novetats és la selecció de NOUVINGUTS, persones que varen néixer a altres països del món com Argentina, Alemanya, Nigèria, Anglaterra, Portugal, Cuba, Polònia, França, Equador, el Marroc, Romania o la Xina i que han après el català.

I també és nova la secció dels INFANTS que enraonen sobre el tema del programa; i altres seccions com la PARAULA EN DESÚS, EL MOMENT TÉNTOL, L’ENDEVINALLA, L’EMBARBUSSAMENT O ELS MALNOMS de cada poble.

Com sempre, Téntol ha trescat A BALQUENA per més de 20 poblacions de les Illes Balears a la recerca de paraules, dites i expressions més genuïnes i; la cançó final serà a càrrec del músic manacorí Jorra Santiago.

Presentat, dirigit i produït per Margalida Mateu.

06:55

T8 - E11 : ANGLICISMES

TÉNTOL, l'espai sobre la divulgació del patrimoni lingüístic de les Illes, dedicat als anglicismes, amb el títol "Estrets com a pinxes".

Menorca va viure tres períodes de dominació britànica. A més, del 1825 al 1845, el port de Maó va ser base de l'armada nord-americana, així que la influència de l'anglès s'hi va veure reforçada. Una de les paraules d'origen anglès que continuen ben vives a Menorca és 'boinder' de bow window. I no es tracta tan sols d'una paraula, sinó d'un element ben característic de l'arquitectura illenca. Entre els anglicismes més habituals trobam 'bord', safata de board; 'fàitim', baralla o pallissa de fighting; i 'xoc', guix per dibuixar o escriure de chalk. Amb la globalització, els anglicismes s'han estès per totes les illes.

En el programa de TÉNTOL dedicat als ANGLICISMES, el convidat esoecial és el menorquí JOEL DENIS PASCUAL, creador de contingut digital, a qui sotmetrem al nostre paraulòmetre.

En aquesta nova temporada de TÉNTOL s'han incorporat una sèrie de seccions noves com ara la protagonitzada per dues padrines, una mallorquina i menorquina i un padrí de Formentera.

Una altra de les novetats és la selecció de NOUVINGUTS, persones que varen néixer a altres països del món com Argentina, Alemanya, Nigèria, Anglaterra, Portugal, Cuba, Polònia, França, Equador, el Marroc, Romania o la Xina i que han après el català.

I també és nova la secció dels INFANTS que enraonen sobre el tema del programa; i altres seccions com la PARAULA EN DESÚS, EL MOMENT TÉNTOL, L'ENDEVINALLA, L'EMBARBUSSAMENT O ELS MALNOMS de cada poble.

Com sempre, Téntol ha trescat A BALQUENA per més de 20 poblacions de les Illes Balears a la recerca de paraules, dites i expressions més genuïnes i; la cançó final serà a càrrec del músic manacorí Jorra Santiago.

Presentat, dirigit i produït per Margalida Mateu.