IB3 | PROGRAMACIÓ TELEVISIÓ i R...

AVUI
26/10/2026
07:05

E 2 : EL VIATGE JUST HA COMENÇAT

La Gran Ruta és l'aventura que dos germans, Nacho i Javi Summers, duen a terme juntament amb Dani Cuesta i Raúl Martínez, membres de l'equip d'Ib3 Televisió. La història comença a Mallorca, quan decideixen realitzar un Ralli Solidari des de Palma fins a Ulan Bator, Mongòlia. L'objectiu: recorre 17 mil quilometres en 70 dies i donar el cotxe a una organització del país asiàtic perquè sigui subhastat i així poder ajudar als nins que viuen als orfenats. Disposen de 25 € per persona i dia per dinar, sopar, allotjar-se i posar benzina al cotxe, el que els obligarà en molts de moments a ajustar-se en les despeses. "El viatge just ha començat". En aquest segon episodi els dos germans, Nacho i Javi, descobreixen el sentiment de l'aventura. El cotxe no arranca i manquen molts de quilòmetres per arribar a la República Txeca, el punt oficial de la sortida del ralli solidari. Duen un parell de dies de retard i si no arriben a temps no s'hi podran inscriure i hauran de tornar a Mallorca. Al llarg del programa viurem les peripècies que han de patir per tal de poder arribar i emprendre la ruta cap a Bratislava i Budapest, dues ciutats de la vella Europa que estan esperant als aventurers de la Gran Ruta. Però tot es complica: no troben el camí, es perden constantment i l'idioma és una complicació que es va sumant a tots els problemes que ja tenen els protagonistes. La tensió creix per moments al Citroën Sara en què viatgen. Perden molt de temps amb tot el que fan, s'aixequen tard i estan a punt de perdre l'oportunitat de realitzar aquesta ruta. I precisament aquest és el motiu de la primera gran discussió entre els quatre integrants del programa...

07:40
08:05

T8 - E13 : ICTUS, QUAN CADA MINUT COMPTA

Vida Saludable abordarà l’ictus, una emergència mèdica quan es produeix un accident cerebral i vascular. Actuar amb immediatesa és clau per a la salut del pacient. Ho explicarà el Dr. Javier Camiña, neuròleg de Clínica Rotger, expert en ictus. A les illes, cada any es produeixen 1.800 nous casos d’ictus i cada vegada en gent més jove. Coneixerem fins a 6 històries diferents d’ictus, des de pacients que es recuperen d’aquest accident produït fa mesos, a persones que han passat 20 anys i encara tenen sequëles o precisen de rehabilitació. Coneixerem el cas d’en Xavi, un jove de 28 anys que de ben adolescent va ser diagnosticat intolerant al gluten i com a persona celíaca, agraeix als seus pares l’ajuda per modificar la seva dieta mentre vivia amb els progenitors. I veurem com na Susana, als seus 47 anys, ha deixat enrere la seva sordesa després d’un doble implant coclear que li ha permès millorar la seva qualitat de vida i evitar l’aïllament.

I una setmana més, farem esport amb en Xavi Bonnín adaptat a totes les edats i perfils. Aquesta setmana, tractarem de preveure la lumbàlgia, una dolència que tant ens inhabilita en el nostre dia a dia.

Són alguns dels temes del programa d’aquesta setmana a Vida Saludable.

09:05

AL DIA

E 2307

12:00

ARA MATEIX.

T1 - E29

13:58
15:25

T8 - E4 : De Montuïri a Son Fornés

Aquesta ruta ens transllada al pla de Mallorca. En Vicenç Sastre i na Glòria Franquet iniciaran el recorregut travessant el poble de Montuïri, començant per la barriada del Molinar, amb els seus característics molins fariners. Després de passar per les places de les Tres Creus i de l’Església, arribarem al molí d’en Fraret, que actualment acull el Museu Arqueològic de Son Fornés. Aquí na Beatriu Palomar i na Cristina Rivete, arqueòlogues i responsables del museu, ens faran una visita guiada per les instal·lacions. Després de passar pel Pou del Reu, deixarem el nucli de població per agafar el Camí Vell de Son Fornés, que atravessa camps de conreu i ens condueix fins a les cases de Son Fornés i al jaciment. Visitarem aquest impressionat conjunt prehistòric i entrarem al talaiot principal, on finalitzarà el nostre recorregut.

15:50

T2 - E1 : MORT

Tot s’acaba en aquesta vida i la vida mateixa no se’n lliura. En aquest programa tractarem el vocabulari al voltant de la vida, la mort i tota la seva mitologia. Dins la saviesa popular hi ha molts refranys sobre la vida i la mort com l’expressió “tal la vida, tal la mort”, que vol dir que la mort reflecteix la forma en què hem viscut. Però, sobretot hem de gaudir de la vida mentre la tinguem i que “mengem i beguem, que a la mort ja arribarem”. En aquest programa dedicat a la MORT, el convidat especial és el cineasta Toni Bestard a qui sotmetrem al particular paraulòmetre. TÉNTOL és un programa de televisió d'entreteniment i divulgació sobre el patrimoni lingüístic de les Balears. El format, de nova creació, fa especial èmfasi en la genuïnitat i origen etimològic de paraules i expressions recollides arreu de les Illes. Algunes de les seccions de TÉNTOL són: Català per Extraterrestres, l'Endevinalla, els Embarbussaments, l'Aixuxines i la saviesa de tres padrins un de cada illa. Al final del programa comptarem amb una cançó inèdita composta i interpretada per Jorra Santiago.

16:25

TIC-TAC

T3 - E26 : MURO


17:00

T1 - E2374

21:30
22:10

T4 - E7 : SÍPIA AMB CEBA

En aquest episodi de Terra de Sabors visitam Alcúdia de la mà de Margalida Socias, periodista i directora d'Alcúdia Ràdio, una dona que ha dedicat bona part de la seva vida a comunicar i preservar la identitat del municipi.
Junts descobrim una recepta profundament vinculada a la mar: la sípia amb ceba, un plat senzill que demostra que els grans sabors neixen del respecte pel producte.
Durant el recorregut coneixem la confraria de pescadors i la importància de la pesca local, entram en un històric obrador de gelats artesans i passejam entre les murades i la ciutat romana de Pol·lèntia, on la història continua viva gràcies a la recreació històrica.
El programa acaba a la cuina compartint dues receptes que respiren Mediterrani: la sípia amb ceba i un crumble de cireres amb gelat de iogurt.
Una jornada dedicada a la memòria, als sabors i a les persones que fan possible que un poble continuï explicant la seva història.

23:25

T1 - E3 : JOSÉ MARTRET

Aquesta setmana a Creadors, el protagonista és José Martret, director, dramaturg i actor, una de les veus més singulars de l'escena teatral contemporània. La presentadora Raquel Victoria conversa amb ell per descobrir la seva manera d'entendre el teatre i els projectes que han consolidat la seva carrera dins el panorama cultural.
Els espectadors coneixeran per dins Art Cologne Palma, una de les fires d'art contemporani més importants d'Europa, que ha arribat per primera vegada a l’illa i amb vocació de continuïtat; descobriran l'univers de la nova generació de nous joiers, creadors que reinventen la joieria des d'una mirada contemporània, fusionant artesania, disseny i experimentació; gaudiran de la música de Suasi, una proposta que combina sensibilitat, autenticitat i sonoritats personals, i visitaran l'exposició de l'artista alemany Markus Oehlen, una figura destacada de l'art contemporani europeu, reconegut per un llenguatge creatiu que transita entre la pintura, l'escultura i la música.
Amb Creadors, IB3 reafirma la seva aposta per la cultura, mostrant que les Illes Balears continuen essent un territori obert al talent, la innovació i el diàleg amb les grans expressions culturals internacionals.

00:10

UNS SEGONS EN CEL·LULOIDE, EL RODATGE DE BEARN A MALLORCA

E 1
UNS SEGONS EN CEL·LULOIDE, EL RODATGE DE BEARN A MALLORCA Alguns dels participants més desconeguts del rodatge de Bearn recorden 40 anys després la seva experiència.

00:40

MIQUELA

E 1
MIQUELA Va ser una supervivent que va haver de deixar la seva illa per a treure a la seva família tot sol i en silenci. Miquela Rovira a penes és coneguda pel gran públic però va ser la vídua d'Emili Darder, l'alcalde republicà afusellat de Palma en l'alçament de 1936. Després del seu assassinat, la seva vídua va iniciar un periple vital i geogràfic.

02:05

ARA MATEIX.

T1 - E30

03:50

PAISATGES 2026

E 1

03:55

T1 - E2374