IB3 | PROGRAMACIÓ TELEVISIÓ i R...

AVUI
11/10/2026
07:00

DISSABTE DE CINC DIES

E 296

08:00

DAVALL LA MAR. RESERVA MARINA, ILLA DEL TORO.

T1 - E12

08:10

T1 - E6 : ESTANC CAN XICU/ EINES MALLORQUINES

Can Xicu i Eines Mallorquines De Tota La vida recorrerà avui el nord de l'illa d'Eivissa i el centre de Mallorca. En la nostra visita per botigues de sempre tindrem el plaer de saludar a na Tita Planells, que a més d'una gran actriu serà qui ens mostrarà a Sant Miquel de Balansat l'estanc que regenta de tota la vida la seva família, però que és també un bar i un punt de reunió a la plaça del poble. A Sineu, podrem descobrir com es fa una veritable Eina Mallorquina, una història de família, d'amor i esforç per la feina i les tradicions que manté aquest taller com un dels pocs que encara queden a les Illes que facin aquest tipus de producte..

09:10

E 359 : Pesca fons Port de Pollença, pesca variada Ciutadella, llaüt restaurat + maquetes vaixells.

Aquest dilluns a Gent de la Mar tindrem un grapat d’històries ben interessants. Anirem al Port de Pollença a fer pesca de fons amb en Joan i en Sebastià. I acabarem cuinant un arròs de peix. A Ciutadella coneixerem a un grup de joves amants de la mar. Farem una pesca variada i gaudirem d’un bon dia junts. I sortirem a navegar amb el llaüt que ha restaurat en Joan Ramon. A més descobrirem quin és el seu hobby i tresor: les maquetes de vaixells. Si sortiu a navegar, si anau a pescar o si vos agrada la costa, no ho dubteu: Sou Gent de la Mar.

10:05

T20 - E5
.

10:30

EUCARISTIA A LA SEU DE MALLORCA

E 541

11:20

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 26 : Santanyí i Ses Salines

11:45

E 1088 : FUTBOL 2ªRFEF: AT. BALEARS - MALLORCA B

13:59

IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA MIGDIA

E 2202

15:05

EL TEMPS CAP DE SETMANA MIGDIA. INFORMACIÓ METEOROLÒGICA

E 2172

15:15

T6 - E13 : FUSTA

L’espai sobre la divulgació del patrimoni lingüístic de les Illes Balears arriba amb un nou programa dedicat a la FUSTA. Descobrirem la gran varietat d’expressions i frases fetes relacionades amb la Fusta: «De mal arbre, mala fusta», «Tens el cap ple de serradís» o «toca fusta!». En el programa de TÉNTOL dedicat a la FUSTA, el convidat especial és Àngel Aguiló Palou, director del programa d’IB3 Televisió Jo en sé + que tu, a qui sotmetrem al nostre paraulòmetre. La nova temporada de TÉNTOL a IB3 Televisió està formada per 13 capítols dedicats, com en els anteriors episodis, a una temàtica diferent. En aquestes noves entregues els temes que tractarà TÉNTOL són: embarcacions, Sant Antoni, exageracions, medicina, pobles, fang, pa i farina, sistemes de mesura, topònims, parts del dia, arabismes, fusta i oli. TÉNTOL és un programa de televisió d'entreteniment i divulgació sobre el patrimoni lingüístic de les Balears. El format, de nova creació, fa especial èmfasi en la genuïnitat i origen etimològic de paraules i expressions recollides arreu de les Illes. Algunes de les seccions de TÉNTOL són: l'Endevinalla, els Embarbussaments, l'Aixuxines i la saviesa de tres padrins un de cada illa, acompanyats de tres joves. Al final del programa comptarem amb una cançó inèdita composta i interpretada per Jorra Santiago.

15:45

T49 - E2 : VISITAREM LA FINCA D’ES SAFRANAR A BUNYOLA, COLLIREM AMETLLES I GARROVES A ANDRATX I CUINAREM UNA COCA DE CEBA DOLÇA I FIGUES A SELVA.

Aquesta setmana, l’amo en Toni Ballador anirà a donar una mà a la madona de la finca d’es Safranar de Bunyola. Espolsaran ametles d’un gran ametler i donaran restes de verdura i fruita a les gallines. També colliran ous i col·locaran trampes preventives contra la mosca als arbres fruiters. Veurem com s’extreuen les llavors de maracujà i acabarem berenant de productes de la finca i conversant amb peus davall taula. El nostre jove pagès, en Lander, anirà ajudar un pare i fill a collir ametlles i garroves a una finca d’Andratx. Primer ompliran a mà un poal i llavors amb l’ajuda del tractor veurem com fan la feina molt més aviat. Veurem com reguen els ametllers més petits i veurem com actua la llana d’ovella per conservar la humitat. Acabarem tastant ametlles trencant la clovella amb una pedra. Al rebost d’aquesta setmana, un veïnat de Selva anirà a collir al seu petit hort, pebres, tomàtigues, cebes i figues per llavors la seva filla, amant de la cuina tradicional, fer-nos una deliciosa coca de ceba dolça i figues. I com cada setmana, farem gloses i dites amb el nostre mestre de mestres, en Felip Munar i Munar.

17:20

T1 - E2 : CALCINERS AMB HISTÒRIA

PENDENT

18:10

T10 - E463

19:55

T4 - E2 : A DINS BELLVER, UN DIA AL CASTELL

Des de fa més de 700 anys, el castell de Bellver vigila Palma des del cim del puig de sa Mesquida. Té les millors vistes sobre la ciutat i sedueix els visitants amb la seva planta rodona, única al món.

Però aquest palau fortificat construït en temps de Jaume II no és només un monument ple d’història i llegendes. També és un edifici obert a la ciutadania, que acull activitats de tota casta, relacionades amb la cultura, les arts escèniques i la societat civil.

A “Bellver, un dia al castell” hi veurem tot allò que passa al castell al llarg de 24 hores. També entrarem a alguns indrets inaccessibles als visitants, com són les misterioses coves o les estances on fan feina els restauradors. Hi parlen els responsables de la gestió, treballadors i experts que ens descobreixen aspectes poc coneguts d’un indret màgic, que combina història i vida.

20:30

IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA VESPRE

E 2202

21:30

EL TEMPS CAP DE SETMANA VESPRE INFORMACIÓ METEOROLÒGICA

E 2038

21:40

T1 - E9 : ALCUDIA – MARRATXÍ – LLUCMAJOR.

El programa comença un nou episodi a Alcúdia. En Toni Torrandell es troba amb el seu guia, en César Jiménez, davant una de les portes de la murada medieval. És el punt d’inici per recórrer els carrers del centre històric del poble mentre descobreixen la història d’una de les localitats més importants de Mallorca. També visiten les restes de la ciutat romana de Pollentia i el seu teatre, coneixen la importància de la sípia dins la gastronomia local i passegen pel Port d’Alcúdia per descobrir la seva estreta relació amb la mar. La ruta acaba a Alcanada, davant el seu magnífic far, un dels paisatges més icònics del municipi. A Marratxí, n’Andreu Cañellas es troba amb en Tomeu Cirer a la plaça de Pòrtol per iniciar una ruta pels diferents nuclis que formen el municipi. Durant el recorregut coneixen les festes i tradicions del Pla de na Tesa, sa Cabaneta i Pòrtol, descobreixen la llarga tradició ceramista de Marratxí a l’olleria de Can Bernadí i fan un tast dels licors més representatius de Bodegas Suau. També visiten l’aeròdrom de Son Bonet, el primer aeroport civil de Mallorca, i acaben la jornada a Marratxinet, el nucli originari del municipi i el lloc preferit d’en Tomeu. En Toni Horrach arriba a Llucmajor, on en Joan Ramis l’espera al Claustre de Sant Bonaventura. Junts passegen pels carrers més significatius del municipi i visiten el darrer videoclub de Mallorca. També coneixen algunes de les festes i tradicions més populars de Llucmajor, fan un tast dels tradicionals barros, descobreixen la figura del fotògraf Toni Catany al centre cultural dedicat a la seva obra, i visiten l’Estalella per recordar la vinculació del municipi amb la mar. La ruta culmina al Santuari de Gràcia, un dels indrets més estimats pels llucmajorers i un lloc privilegiat per contemplar el paisatge del Pla de Mallorca

22:45

T1 - E2 : EL RASTRE DE L’ASSASSÍ

Al segon capítol de la sèrie Laboratori de crims es realitzarà un recorregut a través del rastre que els homicides deixen a l'escena del crim.
Mitjançant la feina desenvolupada pels investigadors en els casos de l'homicidi de Torock Zsombor i el crim de Ses Set Cases l'espectador podrà conèixer com s'arriben a resoldre els casos més complexos amb l'anàlisi dels indicis que deixen darrere seu els criminals

00:05

T1 - E1 : CRÒNICA D’UNA MORT ANUNCIADA Y DOCTOR MORT

Memòria Negra és una sèrie de programes documentals que tracten de recuperar part dels crims més impactants que s’han produït a les Illes Balears els darrers 70 anys. Al capítol d’avui viatjam fins el setembre de 1996 a la zona de Cala Millor, on es va produir un crim que molts recordaran. El radiòleg alemany Rudgerer Oyntzen va acabar amb la vida dels seus dos fills de 6 i 8 anys a un hotel de Sa Coma. Reviurem aquesta història i després anirem cap el febrer del 2013. A Palma un jove de 18 anys va matar la seva mare a colps amb una eina de gimnàs. Dos crims esgarrifosos que tornarem a viure a Memòria Negra.

01:10

T1 - E2 : EL CRIM DE LA CUPONERA Y EL CRIM DEL TIQUETER.

Memòria Negra és una sèrie de programes documentals que tracten de recuperar part dels crims més impactants que s’han produït a les Illes Balears els darrers 70 anys. Al capítol d’avui recordarem el setembre més negre que ha viscut l’illa de Mallorca: el setembre de 1996. Pocs dies després del parricidi del Doctor mort, es va produir una desaparició inquietant a Cala Ratjada. Va desaparèixer Maria Nicolau, una jove de 29 anys que es dedicava a vendre cupons. 10 dies després va aparèixer incinerada a l’esbocador de Cap de Pera. Qui l’havia morta? Què li havia passat? Mentre aquest crim es resolia es va produir un altre a pocs quilòmetres de distància. Aquesta vegada era a la zona d’oci de Cala Ratjada. Allà va aparèixer mort amb més de 50 apunyalaments un jove relacions públiques alemany. Reviurem les investigacions que varen dur a terme per resoldre els crims els membres de la Brigada d’homicidis de Manacor.

02:10
03:55

IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA VESPRE

E 2202

04:50

EL TEMPS CAP DE SETMANA VESPRE INFORMACIÓ METEOROLÒGICA

E 2038

05:00

BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA

E 13 : Santa Eugènia, Sencelles, Costitx i Lloret

05:30

PAISATGES 2026

E 1

05:40

E 1088 : FUTBOL 2ªRFEF: AT. BALEARS - MALLORCA B