» EL PERILL DE L’ABÚS DE LES PANTALLES Aquesta setmana, l’equip de Vida Saludable xerrarà dels perills que comporten l’excés en l’ús de les pantalles. A un món digital, on ens comunicam, entretenim i feim feina amb les pantalles, un abús pot tenir seriosos problemes per a la nostra salut, especialment en els més joves. Ens ho explica la doctora Montserrat Pons, neuropediatra de l’Hospital de Son Espases. Coneixerem també l’opinió de psiquiatres que fan feina a la Unitat de Conductes Addictives Joves, depenent del Servei de Salut. Sabrem com hi ha famílies que han evitat el consum de pantalles i com un col·legi de Palma, Juan de la Cierva, fa més d’un any, abans de l’entrada en vigor de la normativa d’Educació, que no permet l’ús del mòbil a les aules. Descobrirem els beneficis que té el ball en la gent gran, com a activitat cognitiva i cardiosaludable. I comprovarem la gran feina dels logopedes amb persones que tenen tartamudesa i dificultats en la parla. Tot això aquesta setmana a Vida Saludable.
» SOPA DE LLENTIES,COLFLORI I FORMATGE CURAT T8 - 793 Cada dia, a IB3 Televisió, Santi Taura comparteix amb l’espectador la seva passió pel receptari tradicional balear. Avui cuinarem una sopa cremosa a partir d’un sofregit de verdures i panxeta. Hem fet bullir les llenties amb brou de pollastre i li hem afegit la colflori. Finalment l’hem lligat amb una picada de pa torrat i formatge curat
La sèrie més vista dels darrers 10 anys a la cadena autonòmica estrena la seva tercera temporada. PEP s’ha consolidat com la sèrie familiar de referència, seguida amb interès per totes les franges d’edat amb 369.000 espectadors que l’han vista a IB3 Televisió en qualque moment -amb un espectacular 60% de fidelitat- i amb més de 190.000 visualitzacions a YouTube i a la carta. Les dues primeres temporades de PEP també s’han programat amb èxit a TV3 i s´hi emetrà la tercera a l’estiu. El 16 de gener és el dia escollit per l’estrena de la nova entrega de PEP a IB3 Televisió. En aquesta nova temporada en Pep ha de fer un esforç per endreçar la seva vida, superant el divorci amb na Joana Maria i fent el possible per recuperar la farmàcia que es va cremar. També ha d’enfrontar l’adolescència de na Laura, que ja va a l’institut. A més a més, la malaltia d’en Josep avança irremeiablement i caldrà adaptar-se a les noves situacions generades per l’Alzheimer. Tot i així, en Pep es veurà recolzat per la seva família i els seus amics, adonant-se que, gràcies a l’amor, es pot sortir sempre endavant. » EL BROWNIE T1 - 1 Pep rep una oferta per traspassar la farmàcia del seu pare Josep.El seu germà Toni i ell decideixen dir-li durant el dinar familiar que fan per celebrar l’aniversari d’en Josep, però quan el pare descobreix les intencions dels seus fills es mostra molt disgustat. En Pep vol parlar amb el seu pare per confessar-li que mai ha volgut la farmàcia, però descobreix que té Alzheimer i no sap què ha de fer. Per altre banda, na Joana Maria li dona una notícia que agafa totalment per sorpresa a en Pep.
» ALBERGÍNIES FARCIDES En aquest capítol, Terra de Sabors ens porta fins a Campos, on cuinarem juntament amb na Catalina un plat d’abans que mai passa de moda: les albergínies farcides. Una recepta que agrada tant a grans com a petits, un plat estimat per tota la família de la nostra protagonista, que és una dona que posa tanta cura a l’hora de cuinar que ens enamorarà des del primer moment. Amb na Catalina veurem tot el procés de la flor de sal, una sal especial i de gran qualitat. Anirem a una plantació on recollirem albergínies —encara que podríem agafar qualsevol cosa entre totes les seves sembres. I per arrodonir-ho, farem els prims amb refús, un dolç que robarà el cor de tots els que el coneguin. Un viatge culinari amb el millor de la mar i el millor de la terra, que ens farà recordar els nostres avantpassats.


ASSASSINATS AL NORD
» CRIM I CÀSTIG T7 - 10
» MANOLO BONET T2 - 3 En Manolo Bonet viu a Suïssa, enfora de Menorca, però també molt enfora en tots els sentits del lloc que l'ha marcat a la seva vida com a missioner, que no és altra que Ghana Àfrica. A dia d'avui a Suïssa ha trobat el seu refugi i es dedica a ajudar en un menjador comunitari i a la comunitat de missioners protestants que l'acull des des la seva tornada a Europa des de BENDE Ghana. El documental versa amb aquesta relació amb el país africà i la seva experiència com a missioner a través de les imatges d'arxiu en diferents etapes de la seva vida. Manolo Bonet Ciutadella, 1944. Neix a Ciuytadellava treballar més de 30 anys per impulsar un projecte gràcies a l'ajuda de molts menorquins i menorquies i institucions, va aconseguir crear un hospital a Bende, on hi va arribar com a missioner dels Pares Blancs. Un conflicte amb l'Església ganesa va dur al tancament del centre l'any 2009. El projecte va desenvolupar també una ràdio, una escola rural entre altres projectes i serveis per la comunitat.
L'educació del llatí educare, "guiar", i educere, "extreure" és el procés d'ensenyament i aprenentatge d'una persona. L'educació, en el sentit més ampli, és qualsevol acte o l'experiència que té un efecte formatiu en la ment, el caràcter o la capacitat física d'un individu. En un sentit tècnic l'educació és el procés pel qual la societat transmet, de manera deliberadament organitzada i sistemàtica, els seus coneixements acumulats, aptituds i valors a les noves generacions. I els mestres, també en sentit ample, són els encarregats de dur a terme l’educació. Un mestre és una persona que ensenya una ciència, un art, un ofici, una habilitat o un esport, i que normalment té algun tipus titulació per a fer-ho, tot i que no és imprescindible. També se li diu mestre a una persona que té molta experiència en una matèria o disciplina i que mereix el respecte dels demés. Engrescats és un programa pensat per gaudir de l’educació i dels mestres, i per reflexionar sobre aquesta tasca essencial per la societat. L’espectador assisteix a la transmissió del coneixement que fan els mestres a través de diverses tècniques i metodologies. L’espectador també gaudeix com a alumne ja que, al mateix temps que rep informació sobre el sistema educatiu, també té accés a “petites classes” que el col·loquen en el rol d’assistent. I no hi ha res millor que aprendre de bons mestres, capaços d’aconseguir que els continguts resultin propers, assequibles i apassionants.. » PASSIÓ Diumenge comença Engrescats, un programa que aporta una mirada curiosa i ampla sobre el món de l’educació. En el primer capítol d’ Engrescats comprovem la passió que mou el món de l’ensenyament i l’aprenentatge. Coneixerem uns alumnes que han momificat pollastres per explicar la mort a l’Antic Egipte, veurem el vuit de la Seu des d’una perspectiva matemàtica i astronòmica i visitarem una cooperativa que han posat en marxa un grup d’alumnes per pagar-se el viatge d’estudis, entre molts altres temes apassionants.


PAISATGES
» FUTBOL T4 - 1 Téntol estrena nova temporada amb un programa dedicat al futbol i a les seves paraules, aquest diumenge 23 de maig a IB3 Televisió. Torna una nova temporada de TÉNTOL aquest diumenge 23 de maig de 2021 a les 21.40 hores a IB3 Televisió, amb un programa dedicat al FUTBOL. Dia 5 de juliol de 1894 va aparèixer per primera vegada a la premsa de les Illes la paraula ‘foot-ball’, 31 anys després del seu naixement a Anglaterra, el 1863. El diari que en tengué la primícia va ser ‘La Almudaina’. De llavors ençà, ha evolucionat i ara, a futbol hi juguen més de 250 milions de persones, a més de 200 països, i és l'esport més popular de tot el món. Veurem si té tantes paraules com seguidors. En el programa de TÉNTOL dedicat al FUTBOL, el convidat especial és l'exfutbolista Miquel Àngel Nadal a qui sotmetrem al paraulòmetre..


BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA
» Llucmajor i Campos


PÍNDOLES CUINA AMB SANTI TAURA
» TOP TRES LLIBRES