AENA ha afirmat al Govern de les Illes que ja ha pres mesures per impedir que es repetesquin noves inundacions
El director de l’Aeroport de Palma, Tomás Melgar, ha assegurat aquest dimecres que la inundació que va patir la terminal el passat 11 de juny es va deure al fet que, en l’episodi de fortes pluges, l’aigua va entrar per les zones en obres de l’ampliació de Son Santjoan.
Melgar s’ha reunit amb la directora general de Mobilitat del Govern, Lorena del Valle, per a tractar sobre l’ocorregut, quan van caure 71,9 l/m² en l’aeroport, xifra rècord en 24 hores per a un mes de juny, segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). El director ha explicat que l’Aeroport va activar el seu pla d’emergències per inundacions per a posar en funcionament tots els seus recursos tècnics i humans, i tant els treballadors de Son Santjoan com els bombers “van treballar amb la major celeritat possible”, ha informat Aena en un comunicat.
“Les operacions es van paralitzar temporalment per qüestions de seguretat, però l’esforç de tots va permetre que, malgrat les fortíssimes pluges, l’Aeroport només va estar inoperatiu dues hores”, ha destacat el director. Melgar ha informat de les actuacions adoptades per a evitar que els efectes de pluges afectin l’interior de l’edifici de la terminal i ha recordat que l’aeroport es troba actualment en plena remodelació, però, alhora, operatiu al cent per cent, i que l’aigua va entrar per les zones que estan actualment en obres i, per tant, són zones inacabades.
Quant a les zones d’inundació de la part exterior, l’aeroport està treballant conjuntament amb el Govern de les Illes per a analitzar les millores a implantar en tot el sistema de drenatge.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades