» L’ESTRESSANT DIUMENGE DE FEINA D’UN CAPELLÀ T2 - 11 Aquesta setmana a “Enfeinats” coneixerem com són els diumenges del capellà Pere Vallespir, que ha de dir tres misses en poques hores. D’església en església, en Pere no atura un moment per atendre als seus feligresos, sempre amb una simpatia i naturalitat que el fa ser un homo molt estimat allà per on va. Passarem una jornada amb els germans Bonnin, que duen tota la vida fent feina a la mar. Amb ells pescarem sípia suportant les baixes temperatures mentre repassem com és la vida avui en dia d’un pescador, en paraules d’en Domingo Bonnin, “una espècie en perill d’extinció”. Coneixerem com és la feina d’un autèntic ganiveter artesà, en Joan Campins. Encara que el seu ofici es va perdent, ell continúa una saga familiar de ganiveters utilitzant pràcticament les mateixes màquines que ja feia servir el seu padrí. De cada cop més la terra radiant s’està posant de moda a les noves obres. En Bernat fa servir la mateixa tècnica que ja feien servir els antics romans al segle XII abans de Crist per aconseguir una temperatura adequada sense massa despeses. Estarem al desballestament més important de Mallorca. Allà coneixerem als enfeinats que se dediquen a descontaminar els vehicles i a desmuntar-los per aconseguir peces que poden servir a altres vehicles. A Sóller, en Francisco i na Llucia són un matrimoni que duen un bar fa més de trenta anys. Fa poc s’ha incorporat el fill de la parella, Pere, que vol continuar la feina dels seus pares, que es veu molt incrementada a partir del mes d’abril, quan centenars de turistes omplen les seves taules a la terrassa. Tot això comentat per l’actor ciutadellenc Rodo Gener, que sap treure el costat còmics a totes les situacions dels enfeinats i les enfeinades del nostre programa.
» VA SER CULPA MEVA T3 - 1 En aquesta nova temporada en Pep ha de fer un esforç per endreçar la seva vida, superant el divorci amb na Joana Maria i fent el possible per recuperar la farmàcia que es va cremar. A més a més, la malaltia d’en Josep avança irremeiablement. Tot i així, es veurà recolzat per la seva família i els seus amics, adonant-se de que, gràcies a l’amor, es pot sortir sempre endavant. Pep està interpretada per Toni Gomila, Miquel Gelabert, Llum Barrera, Joan Miquel Artigues, Caterina Adrover, Carles Molinet i Maria Bauçà, entre d’altres. En aquest episodi intervenen Rodo Gener, Marga López, Caterina Alorda, Catalina Florit, Miquel de Marchi i Núria Hosta. Ha passat un temps des de que es va cremar la farmàcia i la família Alcover intenta tirar endavant. Na Laura ja ha començat l’institut i na Joana Maria i en Pep, ja divorciats, tenen una bona relació, deixant enrere el malestar que havien patit durant la darrera etapa del seu matrimoni. En Pep i en Toni esperen impacients l’informe de l’asseguradora, que servirà per aclarir com es va originar el foc a la farmàcia. Aquest fet provoca que en Josep s’assabenti de la situació en que es troben i, mitjançant flashbacks, descobreixen què va passar poques hores abans de l’incendi.
pendent


IB3 JUNIOR
Aquesta setmana, a IB3 Júnior els infants del CEIP Juníper Serra de Petra ens mostren les tradicions del seu poble: descobrirem els dimonis, els seus balls i músiques. També aprendrem educació viària, veurem com es fan les cadires cordades, coneixerem la pintora Pilar Muntaner, jugarem a endevinar sèries de dibuixos i gaudirem de mems, recomanacions de pel·lícules, un booktràiler i vídeos dels nostres espectadors amb viatges, patinatge i futbol.


IV CERTAMEN CORAL DE BINISSALEM
» ALCOHOL


IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA MIGDIA


EL TEMPS CAP DE SETMANA MIGDIA. INFORMACIÓ METEOROLÒGICA
» Es Salobrar - Es Trenc En Vicenç i na Glòria són a Campos, al Migjorn de Mallorca, per fer una ruta pel Parc Natural des Trenc-Salobrar. Recorreran un dels paisatges més singulars de l’illa per conèixer una part del patrimoni i la biodiversitat que atresora. Pel camí, els nostres presentadors contemplaran l’oratori de la Font Santa ?relacionat amb les fonts termals amb propietats curatives que hi ha devora? i el recinte que, després de la guerra civil, va acollir un camp de concentració. A les Salines des Trenc, Joan Carles Salom, director del parc natural, els explicarà com es combina un activitat industrial com la producció de la sal amb la protecció de la natura. I en Vicenç i ma Glòria faran una visita guiada per conèixer el procés extractiu i caminar devora les basses, on solen reposar moltes aus durant els seus viatges intercontinentals. Després de recórrer un tram de la platja des Trenc, un emblema de la protecció de la natura a les Illes, arribaran a les comportes que regulen l’entrada d’aigua marina a les salines, punt final de la passejada d’avui.
» GUISAT DE CONGRE En aquest episodi de Terra de Sabors, creuarem la mar per anar fins a Sant Mateu d’Aubarca, un petit poble de l’illa d’Eivissa, per fer una recepta molt típica de l’illa: el guisat de congre. Un plat vinculat a la mar que transmet tots els sabors dels seus ingredients. Allà, na Virginia Quetglas es trobarà amb na Victoria Marí, una apassionada dels viatges que ens parlarà de tot allò que li agrada, de tot el que ha fet i de com és el seu dia a dia. Les dues cuineres cercaran els ingredients que tant la terra com la mar ens ofereixen amb una qualitat extrema. Per això, primer aniran fins a l’hort d’en Rocco, on treballa amb cura i amor juntament amb la seva germana. Després, visitaran en Nico, un pescador alegre i divertit, al port de Sant Antoni de Portmany, al qual pertany Sant Mateu d’Aubarca. Quan ja tinguin tots els ingredients necessaris, na Virginia coneixerà unes dones que duen a terme moltes tasques per poder fer unes espardenyes. De pas, li ensenyaran a la presentadora a fer-ne una, amb paciència, dedicació i amor per una professió tan laboriosa. I, com no podia ser d’una altra manera, aquest viatge acabarà a la finca pública de Son Real, un espai reservat per fer de la cuina un moment especial, que afegirà a Victoria i al guisat de congre una poesia ambiental plena de bellesa i història.
» PESCA DE KAIAK, FIRA MARINERA A INCA I TORTUGUES Avui, en Pedro Carbonell farà pesca amb kaiac per sa costa de Calvià amb dos amics. Viuran una jornada entretinguda i faran una bona pescada. En Manolo Barahona visitarà ses paradetes de Sa fira Marinera d’ Inca. Veurem com es fa una corda marinera i acabaran cuinant un tumbet amb verderol. En David Oliver coneixerà na Núria i en Vicent, tècnics des Parc Natural de Ses Salines d’Eivissa i Formentera. Aprendrem com detectar una posta d’ous de tortuga dins s’arena i quin protocol hem de seguir. I visitarem s’Aquari de Palma per veure ses tortugues nascudes des ous trobats a Sa Platja den Bossa. I també aprendrem a cuinar una graellada de peix.
» CONEIXEREM DE BEN A PROP LA PITAIA A SANT LLUÍS, FAREM UNA BONA PODA A UN OLIVAR DE SÓLLER I CUINAREM UN ARRÒS Aquesta setmana, l’amo de Can Uep!, en Toni Ballador, farà una visita a un veïnat de Sant Lluís. Primer l’ajudarem a donar menjar a les ànneres i llavors ens mostrarà la gran plantació de pitaies on ens ensenyarà com fer empelts de diverses castes i quines propietats té aquesta fruita del dragó. El nostre jove pagès, en Lander, anirà a donar una mà als operaris d’una empresa de jardineria i poda amb les feines a un gran olivar de Sóller. Veurem com preparen les eines i com treballa de bon de veres una trituradora que fan servir per eliminar troncs i restes de poda. A la finca d’Es Pujolet a Maria de la salut veurem com un padrí ensenya a la seva neta a fer un tamboret de fusta, després de collir un parell de magranes i moraduix del seu petit hort. Al rebost d’aquesta setmana, una jove al·lota d’Algaida ens cuinarà un meravellós arròs melós de rellom ibèric, serà boníssim! I com cada setmana, farem gloses i dites amb el nostre mestre de mestres, en Felip Munar i Munar.


DISSABTE DE CINC DIES


SABIES QUE?
» SABIES QUE...? T2 - 20 L’actriu Caterina Adrover, a qui podeu veure entre d’altres a la sèrie “Pep” d’IB3, és la Telesàvia del “Sabies que...” El programa amb el qual, gràcies a una ruleta virtual, jugam amb els formatgets clàssics dels jocs de taula. En aquesta ocasió, precisament, parlam de menjars. Presentat per l’actor Toni Pons i amb les estrelles de la Minipèdia i l’experiència de la Maxipèdia.


IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA VESPRE


EL TEMPS CAP DE SETMANA VESPRE INFORMACIÓ METEOROLÒGICA


KILLING MADÓ PERETA
Quan un actor es vol carregar el seu personatge, te dret a fer-ho? Creis què el personatge es deixarà matar?. Pensau que serà fàcil?. Killing Madò Pereta. Ja ho va dir Francisco de Quevedo: -La venjança és un plat que s'assaboreix fred Amb una estructura de mini sèrie de 4 capítols d'una durada de 20 minuts cadascun, la comèdia Killing Madò Pereta barreja realitat i fantasia per embolicar a l'espectador dins un laberint d'emocions, rialles i gamberrades què no duen enlloc. L'arquitectura del Teatre Principal de Palma, amb les fantasmagories de les mil i una representacions que s'han fet als escenaris, ens ajuda als equívocs i afavoreixen un bon ritme amb un desenllaç que n'hi ha que diuen es sofisticat mentre que altres ho descriuen simple i autèntic Falten tres dies per l'estrena al Teatre Principal de Palma “Sa Revista, 25 anys de Madò Pereta”. L'actor anuncia als periodistes l'espectacle amb vedets i ple d'humor. A mida què s'escolta amolla què s'acomiada del personatge: -madò Pereta ja no fa riure, és rància i casposa!. Des d'aquest moment Ell no se'n adona però Madò Pereta li ha declarat la guerra. Estam davant un cas típic de desdoblament de personalitat. Un cas de manual de llibre: Cadascú se'n fot de l'altre...


MAJÒRICA


IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA VESPRE


EL TEMPS CAP DE SETMANA VESPRE INFORMACIÓ METEOROLÒGICA
pendent


PAISATGES
» UNA GEGANTINA MAQUETA DE TRENS I MÉS DE 3.000 AUTÒGRAFS I CABELLS DE FAMOSOS UNA GEGANTINA MAQUETA DE TRENS I MÉS DE 3.000 AUTÒGRAFS I CABELLS DE FAMOSOS Dimarts vespre, a IB3, vos espera una altra emocionant entrega de les aventures de na Marta Simonet i en Pedro de Juan a la recerca de preuades antiguitats. els nostres atrevits investigadors visitaran un matrimoni taujà molt simpàtic que guarda a ca seva un munt de bons i variats tresors: diversos mobles clàssics restaurats, una antiga pepa Gisela complementada amb desenes de vestits cosits a mà, un parell de valuosos ventalls de doble país d'estil isabelí i, com a peça estrella, una maqueta de trens que ocupa una cambra sencera, que ha costat 3 anys de muntar, té un valor incalculable, i és una autèntica filigrana digna d'un museu. Això seran joies més destacables que els nostres caçadors de tresors rebostejaran per Santa Eugènia. I, paral·lelament, a Felanitx, coneixeran un col·leccionista ben peculiar que atresora i classifica a ca seva milers d'autògrafs de personatges cèlebres d'arreu del món que ell mateix ha aconseguit o que ha adquirit per Internet. Per les mans de na Marta i en Pedro passaran les signatures dels Beatles, del Che, d'en Kennedy, de la Reina Sofia, d'en Picasso, de l'aiatol·là Khomeini i de desenes de personalitats més que varen marcar la història política i cultural del passat segle XX. I no només hi trobaran autògrafs, també hi descobriran cabells certificats d'en Napoleó i d'en Beethoven i relíquies arqueològiques úniques de tota casta. Com veis, la propera entrega de "El Meu Tresor" arriba carregada de meravelles amagades que malden per veure la llum. No vos les podeu perdre!
» PESCA DE KAIAK, FIRA MARINERA A INCA I TORTUGUES Avui, en Pedro Carbonell farà pesca amb kaiac per sa costa de Calvià amb dos amics. Viuran una jornada entretinguda i faran una bona pescada. En Manolo Barahona visitarà ses paradetes de Sa fira Marinera d’ Inca. Veurem com es fa una corda marinera i acabaran cuinant un tumbet amb verderol. En David Oliver coneixerà na Núria i en Vicent, tècnics des Parc Natural de Ses Salines d’Eivissa i Formentera. Aprendrem com detectar una posta d’ous de tortuga dins s’arena i quin protocol hem de seguir. I visitarem s’Aquari de Palma per veure ses tortugues nascudes des ous trobats a Sa Platja den Bossa. I també aprendrem a cuinar una graellada de peix.
» BARS T4 - 10 Aquest diumenge 25 de juliol a Téntol, IB3 Televisió, farem un programa dedicat als bars, les tavernes, les granges, les fondes, els cafès i tots els noms que han rebut al llarg de la història aquests establiments. Arriba un nou capítol de TÉNTOL aquest diumenge 25 de juliol de 2021 a les 21.40 hores a IB3 Televisió, amb un programa dedicat als BARS I CAFÈS. Bars, cafès, granges, tavernes, cellers, fondes, pubs… Rebin un nom o un altre, tots són establiments on bàsicament es fa el mateix: beure, espipellar qualque cosa i, sobretot, socialitzar. En aquest programa de Téntol, parlarem d’aquests establiments que tenen mil noms i un lèxic ampli.


BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA
» Bunyola, Santa Maria i Marratxí


PÍNDOLES CUINA AMB SANTI TAURA
» AMETLLES I AMETLLONS